Dramatizácia rozprávky „Opustená búdka“
Odborníci sa zhodujú na tom, že je lepšie dnes, rovnako ako v minulosti, rozprávky rozprávať ako čítať. Lebo rozprávka je pôvodne výtvor slovesnej kultúry, ktorý žije rozprávaním a počúvaním. Keď už ich ale čítame, mali by sme ich predčítať s citovým zaujatím pre príbeh a pre dieťa, s citom pre to, čo pre nich rozprávka môže znamenať.
Tvorivá dramatika sa môže uplatniť v materskej škole v rôznych podobách napr. dramatizáciu rozprávok, Naším deťom sme predčítali zdramatizovanú rozprávku „Opustená búdka“ , kde spoznávali nielen zvieratá, ale sa prostredníctvom rozprávky dozvedeli, ako si máme navzájom pomáhať a že dobrých sa všade veľa vmestí – ako hovorili naši starí rodičia. A keďže rozprávku je dobré nielen počúvať, ale ešte lepšie je, keď si ju deti zahrajú – tak sme deti zapojili do dramatizácie rozprávky. Deti sa čelenkami premenili do role zvieratiek a takto krásne si spolu s pani riaditeľkou zahrali divadielko. Že z toho mali deti obrovskú radosť svedčí aj viacnásobné opakovanie rozprávky počas dňa v dopoludňajších aj popoludňajších hodinách, takže každé dieťa sa mohlo „premeniť“ do roly vždy iného zvieratká. Veď posúďte sami – pozrite si fotografie a nezabudnite: Rozprávka robí detstvo detstvom!
Dátum poslednej aktualizácie: 9. 11. 2021 14:25