Matematická hra
Práve vďaka nej sa dieťa nezamýšľa nad tým, či hra u neho rozvíja oblasť zameranú na matematiku, slovnú zásobu alebo fantáziu. Dieťa vidí len hru, ktorá ho zaujme alebo naopak nezaujme. Matematika by sa mala stať pre deti hrou, na ktorú sa tešia a zažijú pri nej veľa zábavného, príjemného, ale tiež hrou, ktorá má občas prinášať prekážky, ktoré však možno prekonať. Matematická hra v podmienkach materskej školy slúži na to, aby dieťa nadobudlo matematické predstavy na propeduetickej úrovni. Snahou je prostredníctvom hier umožniť deťom daný problém pochopiť a porozumieť mu, nie ho mechanicky vyriešiť. Matematická hra rozvíja omnoho viac ako len prvky súvisiace s matematikou ako takou. U dieťaťa v období predškolského veku nejde o zvládnutie konkrétnych matematických predstáv, ale o osvojenie si určitých prípravných matematických pojmov, ktoré dieťaťu umožnia zvládnuť požiadavky matematiky v neskoršom období.
Matematická hra je pre deti sama o sebe zaujímavá. Dieťa získava základné matematické poznatky pozorovaním svojho okolia, manipuláciou s predmetmi, ktoré má okolo seba. Samotné deti a možno ani väčšina dospelých si vôbec neuvedomí, akým spôsobom nám matematika zasahuje do úplne bežných situácií. Preto je veľmi dôležité, aby dieťa v predškolskom veku, ktoré je ako „špongia“ namočená do vody, v tomto období svojho vývinu „nasiaklo“ všetko dôležité a následne vedelo svoje poznatky neskôr využiť na omnoho vyššej úrovni. Nesmierne dôležité sú práve prvé dotyky s matematikou v predškolskom veku, s jej nenáročnými, pritom však príťažlivými hrami.
Dátum poslednej aktualizácie: 2. 11. 2021 12:36