Tajomstvá lesa
Poznávali a vymenovali niektoré druhy listnatých a ihličnatých stromov, ich plody. Rozprávali sme sa, ako sa správame v lese, a aj takýmto spôsobom sme budovali u detí ochranársky postoj nielen k lesu, ale aj k zvieratkám, ktoré v lese žijú – zajac, vlk, líška, srna, jeleň, diviak, medveď – deti rytmizovali slová zvierat, napodobňovali ich v spôsobe pohybu alebo v pohybovej hre „Zajačik v jamôčke; Šiel poľovník“ kde si rozvíjali pohybové zručnosti, dodržiavali pravidla hry a učili sa text piesne. Rozvíjanie matematických operácií u detí bolo motivované nazbieranými gaštanmi, z ktorých vytvárali na koberci abstraktné obrazce, pričom jednotlivé gaštany počítali, kde pridávali alebo odoberali gaštany. Zahrali sa aj pohybovú hru na strážca lesa. Prečítali sme si aj príbeh „Ako ježko šťastie hľadal“, kde sa učili porozumieť čítanému textu vysvetlením neznámych slov a slovných spojení /prebehla mu hlavou iskra/, rytmizáciou slov, ale aj zážitky z čítania vyjadrovali v jednoduchých pohybových etudách, napodobňovaním činností (chôdza, zvuky), opakovaním rytmických pohybov. Deti majú rady príbehy o zvieratkách a tak aj tento príbeh „Ak ježko šťastie hľadal“ ich upútal krásnou ilustráciou ale hlavne príbehom o ježkovi, ktorý bol chamtivý a nechcel sa podeliť. Je potrebné a dôležité čítať deťom príbehy aj doma napr. pred spaním, aby sa dieťa upokojilo, prítúlilo a v bezpečí kľudne zaspalo. Proste – rozprávky patria k detstvu a zohrávajú dôležitú úlohu v živote detí a je jedno, či rozprávku čítate, alebo ju „len“ deťom prerozprávate alebo si ju vymyslíte.. Tie „prerozprávané alebo vymýšľané“ majú deti aj tak najradšej.
Dátum poslednej aktualizácie: 3. 11. 2022 14:47