Menu
Obec Veľké Ozorovce
Obec
Veľké Ozorovce

Budem školákom

Budem školákom 1

Školská pripravenosť je pripravenosť dieťaťa na zvládnutie výchovno-vzdelávacích požiadaviek a nárokov, ktoré budú na dieťa kladené v školskom prostredí – v základnej škole. Nie všetky 6-ročné deti sú schopné v tomto veku zvládnuť nároky prvej triedy bez vážnejších problémov.

Deti, ktoré rodičia nasilu zapíšu do školy môžu mať dokonca neurotické ťažkosti. Nebýva to však časté, pretože v materských školách pripravenosť detí najskôr posudzuje psychológ a vo veľkej miere sa na posúdení školskej zrelosti vášho dieťatka podieľajú aj pani učiteľky našej materskej školy. Oni s vaším dieťatkom pracujú celý deň a veľmi dobre ho poznajú. Pre deti, ktoré pravidelne navštevujú materskú školu je prechod do základnej školy oveľa jednoduchší, pretože v MŠ sa deti veľa učia, sú vedené k samostatnosti, k  spolupráci, k tolerancii. V MŠ sa na elementárnej úrovni rozvíjajú ich kľúčové kompetencie, ktorými je determinovaná školská pripravenosť dieťaťa. Dieťa, ktoré má zvládnuť požiadavky školskej dochádzky, by teda malo byť zrelé a pripravené na vstup do 1. triedy základnej školy. Preto sme sa v tomto týždni zamerali na stimulovanie:

  • Vizuálna diferenciácia je schopnosť rozlišovať znaky, obrazce, tvary. Zrakovú diferenciáciu môžeme precvičovať rôznymi spôsobmi. Priamo i pomocou písmen alebo obrázkov. Na pracovných listoch hľadali rovnaké alebo odlišné obrázky, tvary či písmená. Pracovné listy na zrakovú diferenciáciu sú zároveň veľmi vhodné na nácvik pozornosti.
  • Ďalšou veľmi dôležitou čiastkovou funkciou je sluchová diferenciácia. Dieťa musí vedieť rozoznať jednotlivé hlásky - aj tie, ktoré sú si podobné. Pri nezrelej sluchovej diferenciácii do budúcna dieťa nebude vedieť, ktorá presne hláska sa v danom slove nachádza, teda napíše inú. Okrem toho chyby z nezrelej sluchovej diferenciácie sú i tie, kde dieťa nerozlišuje diakritiku ako krátku a dlhú a mäkkú a tvrdú hlásku (jeden z dôvodov problémov v diktátoch neskôr v ZŠ). Danú funkcie sme rozvíjali cielenými aktivitami, typu: „Budem Ti hovoriť slová, ty mi ich zopakuješ a povieš, či sú úplne rovnaké alebo nie.“ Volíme podobné slová (i nezmyselné). Napríklad BABKA-LABKA, HOSŤ-KOSŤ, DANKA-JANKA, PES-LES a podobne.
  • Ďalšou čiastkovou funkciou potrebnou na písanie, kreslenie, rysovanie atď., sú grafomotorické zručnosti a nácvik správneho držania písacích potrieb. Precvičovali sme si rúčku pri klasickom kreslení, vyfarbovaní, obťahovaní. Grafomotorické  zručnosti sme podporovali aj precvičovaním jemnej motoriky;  strihaním obrázkov; manipuláciou s drobnými skladačkami,  didaktickými hračkami pre precvičovanie jemnej motoriky.

 

Dátum vloženia: 9. 5. 2024 8:08
Dátum poslednej aktualizácie: 9. 5. 2024 8:10
Autor: Jana Čižmarová

Smútočné oznamy

Kliknutím na baner budete presmerovaný na smútočné oznámenia

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.
Voľne k stiahnutiu:

Zvoz odpadu

Február 2025
Po Ut St Št Pi So Ne
27 28 29
30 31 1 2
3 4 5
6 7 8 9
10 11 12
13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 1 2
Kalendár zvozu odpadu

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 1 2

fotka