Časové vzťahy
Napriek tomu je pre deti dôležité už v tomto veku porozumieť širším časovým súvislostiam. Rozhovorom o denných činnostiach v materskej škole a doma môžete deťom spočiatku vysvetliť rozdiely medzi dňom a nocou (3 - 4 ročné deti) a postupne prejsť k časovým rozdielom v časovom úseku jedného dňa – na základe vlastnej činnosti môžu rozlišovať ráno, obed, večer (4-5 ročné deti). S využitím rôzneho obrázkového materiálu, didaktických hier deti spájali časové pojmy vždy s konkrétnou činnosťou, napr. ráno vstávam, večer idem spať, a pod. Postupne boli deti schopné zoradiť typické činnosti do časového úseku jedného dňa (5 – 6 ročné deti) a opisovali režim dňa a časové vzťahy. Na upevnenie sme využili aj pohybovú pieseň „Týždeň“.
V pondelok bolí ma pravý bok, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde, díva sa a žiakov nikde – hej!
Blicuje celá naša škola,sme jedna rodina, jeden celok.
V utorok bolí ma ľavý bok, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde…
A v stredu bolí ma zub vpredu, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde…
Vo štvrtok bolí ma žalúdok, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde…
A v piatok mám zasa ja sviatok, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde…
V sobotu mám zasa robotu, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde ...
V nedeľu mám zasa randeum, nemôžem do školy po celý týždeň.
Ráno, keď učiteľ príde ...
Pomôžte deťom pri objavovaní nových poznatkov - rozprávajte sa s nimi o jednotlivých činnostiach počas dňa, klaďte im otázky, čo robili ráno, včera večer, čo budú robiť dnes, večer, ...
Dátum poslednej aktualizácie: 7. 3. 2024 8:48