
Dopravné prostriedky
pozorovali sme v okolí materskej školy dianie na ceste, na chodníku, sledovali sme dopravné značky, správanie áut aj chodcov - naučili sme sa rozlišovať dopravné prostriedky podľa miesta a spôsobu ich pohybu, spoločne sme vytvorili, zopakovali sme si pravidlá správania v úlohe cestujúceho v hromadnej doprave, zahrali sme si hru „Rozprávkový vláčik“, ktorým sme cestovali do rozprávkových krajín - precvičili sme si pršteky manipuláciou a lepením drobných kúskov papiera a vytvorili sme vláčik - zoraďovali sme autíčka podľa veľkosti a určovali sme ich poradie pomocou slov prvý, druhý, posledný, predposledný, pred, za, hneď pred a hneď za - prečítali sme si príbeh „Pretekári“ a v nadväznosti naň sme rozprávali o dopravných prostriedkov – na čo slúžia špeciálne dopravné prostriedky –sanitka, hasičské a policajné auto. Umiestňovali na tabuľu jednotlivé dopravné prostriedky podľa miesta pohybu; poznávali farby semafóru pre autá a pre chodcov a ich význam v cestnej premávke; taktiež spoznali niekoľko dopravných značiek; rozprávali o dodržiavaní pravidiel pri bicyklovaní a kolobežkovaní. Ale taktiež sme spomenuli aj chodcov, ktorí sú tiež účastníkmi cestnej premávky, zarecitovali sme si básne a zaspievali piesne o dopravných prostriedkoch.
Dátum poslednej aktualizácie: 25. 3. 2025 13:30

