
Staráme sa o vtáčikov
Spočítali si i počet obrázkov vtákov. Odpovedali na otázky - napr. Ktorý vtáčik má žlté bruško: Ktorý vtáčik má dlhé nohy? Ukáž mi vtáčika, ktorý má čiernu farbu/peria? Ktorý vtáčik je čierno-biely? Ktorý vtáčik má dlhý, červený zobák?.. a pod. Zadávali sme deťom názvy vtákov a deti ich ukazovali – Ukáž mi sýkorku, ukáž mi vrabca.... apod. Následne poznávali písmená pod názvami vtákov a snažili sa ich obkresliť . Dozvedeli sa, že vtáčiky, ktoré nám tu na zimu ostali – vrabec, sýkorka, drozd, vrana – potrebujú našu pomoc, aby nezahynuli v zime od hladu. Preto sme si rozprávali, čím by sme vtáčiky nakŕmili – zrniečkami a slnečnicovými semienkami. Vysvetlili sme deťom, že omrvinky z chleba vtáčikom nedávame, aby ich nebolelo bruško. Deti sa učili poznávať jednotlivých vtákov podľa obrázkov na interaktívnej tabuli v prezentácií o vtákov. V rámci hudobno pohybových aktivít sme si s deťmi napodobňovali chôdzu vrany a skoky vrabcov, pretože sa dozvedeli, že vrabce skáču, ale vrana vie aj kráčať v piesni „ Takto letia vtáci“ a „Kukulienka, kde si bola“. V rámci pobytu na čerstvom vzduchu si deti všímali okolie a hľadali vtáčiky a započúvali sa do ich spevu, hlavne čvirikania vrabcov, ktoré bolo počuť aj na školskom dvore. V rámci výtvarných činností deti vymaľovávali vtáčikov v búdke a dokresľovali im semienka.
Dátum poslednej aktualizácie: 10. 2. 2025 9:03

